woensdag 2 mei 2012

93: De tuin

De laatste dagen staan in het teken van terugkijken. Terugkijken op dit jaar vol beweging. Grote beslissingen, grote gebeurtenissen.
Volgende week donderdag is het zover en wordt kabouter een jaar. Het is absoluut waar, de tijd vliegt. De laatste dagen bedenk ik me regelmatig hoe ik er een jaar geleden bij liep. Hoe mijn vriendinnen om mij heen zwermden om me te helpen bij de laatste dingetjes. Hoe ik nog gezellig met mijn dikke buik op het plein stond op Koninginnedag, Hoe klein hij was en hoe "groot" nu.
Toen al had ik een soort droombeeld in mijn hoofd, hoe het zou zijn. En tijden was hij op de achtergrond geraakt maar vandaag zag ik dat hij uit kwam.
Ik vroeg Pee namelijk of hij samen met kabouter mij wou bezoeken op mijn volkstuin. Ik wou daar graag langs het pad bloemen zaaien. En er moest hoog nodig weer kweek her en der uitgespit worden.
Het werden goudsbloemen, deels uit een zakje, deels aangevuld met zaadjes die ik van de uitgebloeide bloemen had gehaald. Ik was net een half uurtje bezig toen Pee verscheen met kabouter op de arm. Of hij zo op de grond kon, ja natuurlijk! Kabouter kroop met grote interesse over het land. Hij trok aan grassprietjes, ervoer hoe zand smaakt, plukte bloemetjes. En ineens kwam dat beeld weer tevoorschijn.
Ik fantaseerde een jaar geleden namelijk dat ik kabouter op een gegeven moment mee zou nemen naar de tuin. En hij zo op ontdekkingsreis kon, over de natuur zou leren. Het heeft uiteindelijk wat langer geduurd dan ik zelf optimistisch had bedacht. Maar nu was het moment daar en wat was dat mooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!