maandag 26 maart 2012

66 Kop vol snot

Ook al ruik ik werkelijk de dampo die ik s'avonds op mijn borstkas smeer zelf niet, of de mammoetpoepluier van kabouter..ik moest toch echt eventjes naar de tuin. Ik voelde me aardig goed ondanks de zware verkoudheid. Soms ook niet, het gaat met vlagen. Soms zit de snot er gewoon. Is je hele voorhoofd en neus en oren er voor je gevoel mee gevuld. Want ik zweer het je, ik ben nu gewoon tijdelijk ook doof. En soms komt er een migraine-aanval tussendoor waardoor ik per direct moet stoppen waarmee ik bezig ben, luikjes dicht, stomen etc.
Maar als dat niet het geval is, kan ik prima even meditatief schoffelen en onkruidjes plukken.
Ik duwde een blad tegen mijn neus en snoof hartstochtelijk, of als een bezetene, het is maar hoe je het ziet. Ik denk dat als iemand me zo zag, wellicht dacht dat ik niet helemaal honderd was. Waarom ik dat deed? Ik deed toch een poging om te kijken of misschien dan door de geur achter de naam van het plantje kon komen. Maar ik rook er niets van.
Na een uurtje stapte ik weer op mijn fietsje, de tuin weer een beetje meer klaar voor de start op dag zesenzestig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!