zondag 5 februari 2012

29: Tussenstand Sjaal

Phoe phoe, he, he. Ik bracht de woonkamer weer even in oude staat na de spits. De laatste slierten zuurkool plukte ik her en der nog van tafel, kabouter kon er niet om lachen en keek net als het eerste deel van deze groente. De hap ging linea directa er weer uit, wat volgens hem wel weer grappig was. Dat vond ik ook maar dat liet ik natuurlijk niet merken door luid te gaan lachen. En er mee smeren was overtreffende trap. Ik vond het prima. Wij aten rustig verder. Je eet op dat moment wat, of je eet niet.
Pee rende daarna naar zijn afspraak, kabouter dronk nog een beetje bij mij in de schommelstoel waarna hij met zijn ogen op half zeven richting zijn bedje verplaatst werd. Binnen een paar minuten knorde hij. En ik daalde de trap af.
De platenspeler werd gestart, een wierrookje aan, waxinelichtjes en een kop thee. Naast mij lag de sjaal, nog steeds niet af maar wel bijna.
In de auto heb ik vandaag driftig gebreid. Niet op de terugweg want toen begon het al donker te worden. En ook al was het hartstikke licht geweest, dan kon het nog niet want kabouter ontplofte. Ik nam plaats naast hem wat niets veranderde, maar het bolletje dat tevoorschijn getoverd werd wel en bleek de oplossing te vormen. Gretig werden er stukken vanaf gehapt. Ik moest oppassen dat hij mijn stuk niet uit mijn handen trok. Was ik toch maar mooi weer een georganiseerde moeder.
De sjaal is inmiddels 80 centimeter lang. Ik denk nog 20 centimeter en dan zijn we er..

1 opmerking:

  1. Hihi, mijn haken gebeurt ook voornamelijk in de auto. Erg herkenbaar! En ja, dat zuurkool-gezicht ken ik hier ook :-p De eerste drie happen gingen er goed in (dacht ik) tot alles er in ene uitkwam, hahaha :-p
    En zo een Janome is heerlijk om te stikken. Volg nu sinds september avondles naaien, en heb daar een Bernina. Toch raadde de lesgeefster me een Janome aan. Nou, ik ben met mijn eigen machientje echt dik tevreden hoor! Bernina is al lang vergeten, haha :-p

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!