zondag 29 januari 2012

25: Kinderstoel deel 2

Ik had hem alweer opgeschuurd, kabouter z'n stoel. En gemiddeld genomen zou het bij deze fase blijven voor maaaaaanden. Om hem vervolgens weer een keer beschadigd en wel terug te vinden in de schuur. Maar hee, het verhaal liep nu anders! Kabouter lag te snurken op bed, Pee was de hort op en het zou toch wel weer fijn zijn als we met z'n allen aan tafel konden eten. Want waar moest kabouter nu in zitten? Naast het feit dat dit project deel uit maakte van het 365 dagen project, vormde dit een goede stok achter de deur.
Dus de oude trui ging omgekeerd aan, de eeuwig afzakkende joggingbroek ook, haar in een fontein bovenop het hoofd en daar ging ik. Keurig voorbereid werd alles op krantjes in de keuken gezet. Het raam open (kkkkkoud!) en afdeling voor afdeling kreeg alles een tweede laag. Compleet met bouwvakkersdecollete was ik van verre in actie te zien. Ik stond namelijk in de keuken. Droog, mogelijkheid tot luchten. Ja, goed voor mekaar man.
En zo geschiedde. Met ruim een uur was ik klaar. Nu is het alleen nog zaak dat de huisdieren uit de keuken blijven (ohwwww...) en Pee niet per abuis kabouter in de stoel zet op een te vroeg tijdstip. Maar zelfs dat leed zal te overzien zijn.
Ik houd het voor gezien, mijn kopje thee en ik nestelen ons in bed. Tot zover mijn dag.
Weltrusten!

1 opmerking:

Iets te roepen? Deel het!