zondag 8 januari 2012

Hieperdevliephoelaaaaa

Het hele huis was nog in rust, ik ook maar het geluid dat uit het kamertje naast mij kwam, was helder offehhh luid... Het was tijd om op te staan. Bij de tiende poging om mijzelf uit bed te hijsen, zat ik ook daadwerkelijk op de rand van het bed. Vijf uur, here mijn tiet,dat vind ik geen tijd hoor. Maar ja, wie ben ik?
 We maakten de woonkamer en keuken aangenaam qua temperatuur en ik plantte kabouter in zijn stoel, verhuisde het geheel naar de keuken, hmmmm, ik had dit beter in een andere volgorde kunnen doen, en startte aan mijn plan. Cupcakes, dag nummer zeven van het 365 dagen-plan.. Ik had mijn vriendjes en dinnetjes uitgenodigd om mijn verjaardag te vieren en bouwde graag een doe-het-zelf-momentje in. Back to the old days, je eigen cakeje versieren. Ik de cake, jullie de rest..
Kabouter keek vol verwondering naar mijn klopkunsten. Vol verwondering keek ik, nadat ik alles in een keer bij elkaar mikte, naar de omschrijving bij het kopje "basisrecept" en stelde vast dat mijn aanpak weliswaar de kortste klap was, maar misschien niet de juiste...
Ah ja, het leed was al geschied. Opkloppen die handel.
Ik moet zeggen, je hebt veel eer van je werk, het is zo klaar, het ziet er al feestelijk uit als je het deeg in de papieren schaaltjes mikt. Laat staan als je het na twintig minuten gerezen en wel uit de oven haalt..
Feest. En het paste perfect bij de avond. Er werd luid gebabbeld, gelachen, een ongedwongen sfeer en man o man, wat werd ik verwend. Lekkere shampoo van Dille en Kamille, zeep, een haakboekje, een zaaikalender, haarmasker van Rituels, centjes, laarzen, een vogelkooitje (voor de sier), een massage-kruiden-bundel, lekkere thee, prachtige oorbellen. Och och och.. zo mooi en zo lief.. Tussendoor zaten er mensen aan de tafel met het rood-wit-geruite tafelkleed, cakejes te versieren met glazuur en smarties. Totdat het smartie-monster alles  opgegeten had :-)
Spinnend viel ik in slaap. Morgen komt het verslag van dag acht. Door alle festiviteiten heeft het een beetje vertraging opgelopen. Maar hee, het is mijn feestje.. Tot morgen!




2 opmerkingen:

Iets te roepen? Deel het!