woensdag 20 juli 2011

Cordaid Memisa


Zoals wel eens eerder vermeld, staan er her en der in mijn huis stapeltjes boeken. Stapeltjes die smachten om verkocht te worden. Gekregen van Ie. Ze wou een aantal boeken richting de kringloop brengen nu haar studie Bijbelwetenschappen was afgerond, maar daar stak ik een fijn stokje voor. Want ik wou ze wel verkopen voor het goede doel.Om de paar dagen plaats ik nieuwe boeken op Marktplaats of herplaats ik de oude. In de tussentijd zijn er al flink wat verkocht voor het goede doel; Kiva.
Maar..het komende half jaar wordt het goede doel: Cordaid Memisa zij zet zich in voor een structurele verbetering van de gezondheidszorg in ontwikkelingslanden. Zoals velen, werd ik ook geraakt door de laatste aflevering van Babyboom waarbij drie net bevallen stellen naar Kameroen afreizen en daar de schrijnende situaties van zwangere vrouwen liet zien. De beelden staan me nog op mijn netvlies. Het raakte me des te meer omdat ik zelf onlangs moeder ben geworden. Het contrast van de omstandigheden waarin die vrouwen moeten bevallen. Ook wanneer er complicaties zijn en ze eigenlijk naar het ziekenhuis moeten maar niet kunnen. De onhygiënische ruimtes. Maar ook de ondervoede kindjes. En natuurlijk is dit al tijden zo schrijnend maar dit was de aanleiding om mij daarvoor in te zetten.
Rechts staat een teller met de laatste stand van zaken m.b.t. de opbrengst van de verkoop. En hier zal ik ook updates geven. We beginnen met 11,82 want er zijn onlangs twee boeken op de post gedaan!

1 opmerking:

  1. Via, via, via, kom ik op jouw blog. Zoals je op mijn blog kunt zien maakt een roze bril mij nieuwsgierig, maar nog weinig roze kunnen ontdekken hier :P.
    De aflevering spookt ook nog steeds door mijn hoofd daarom reageer ik even! Hopelijk verkoop je veel boeken! Ik doneer zelf ook via mijn themakisten aan cordaid memisa.

    Groetjes,

    Marjon

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!