vrijdag 22 april 2011

Hulp



Hulp vragen ,niet mijn sterkste kant.
"Selluf doen.... kan ik best selluf hoor!"
Maar als je dan eenmaal de hulp van je omgeving krijgt,omdat je het dan toch vraagt. Of het wordt je aangeboden, ohh, wat helpt dat dan ook echt zeg.
Waar je zelf honderd jaar over doet, of, nog erger, het blijft uitstellen omdat je er als een berg tegen op ziet. Zoals de achtertuin mooi maken. Of je huis op een logische manier inruimen, maar simpelweg niet de gave hebt om dat te doen en niet meer ziet, waar te beginnen. Daar kan een ander vaak in no-time wat mee, die weten wat handig is en klaren het klusje in een paar uurtjes.

Vanaf nu is onze keuken netjes ingeruimd. Ik heb nu mandjes met dingen die daar in horen. En daar ook in blijven. Want nu weet ik welke plek ze moeten hebben. Alle schoonmaakmiddelen hebben nu een plek in de zeeën van kastruimte die door efficiënt inruimen door mijn stiefmoeder, ontstond. Er staat niets meer aan spullen OP de kastjes. Want man o man, wat werd de boel daar onrustig van ( en vet...). Ik ben zo blij als een kind. Want die troep, ohhh, daar werd ik niet blij van. Wat een ruis. Maar zelf een goede oplossing vinden zat er ook niet in. En als mama in spe, is het fijn dat je de boel op orde hebt.

En op hetzelfde moment kwam Haa de hoek omzeilen om de tuin af te maken. Dus het was een drukke bedoeling in en om ons onderkomen. Het is echt fantastisch geworden. Een verhoogd terras. Een mini bbq van baksteentjes en de ovenbakplaat die door het opruimen boven water kwam en dus over was. Een perkje in L-vorm en als slagroom op de taart kregen we ook nog een paar klimmers voor tegen de muur cadeau. Het doet, en Haa, nu weet ik de juiste omschrijving ervoor...., het doet wat zuidelijk aan. Ik ga nog even kijken naar wat mooie kleurige plantjes, kruiden voor in de perkjes en het feest is compleet.

Lot is een blij mens.

5 opmerkingen:

  1. Ah, lekker!! Heerlijk als alles zo proper en schoon en fris is, vooral als je 'n beeb op komst hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap en dapper! Hulp vrage dat vereist moed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was lollig om zoiets weer eens samen te doen. Lekker ouderwets kneuterig!
    En wat is de tuin mooi geworden. De plaats van de bbq is ook perfect. Wanneer wordt hij ingewijd?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey blijerd, dan wens ik je een heerlijk paaswiekent toe ... lekker met je beentjes omhoog in de schaduw van je mooie tuintje!

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!