dinsdag 8 maart 2011

Tuinplan 2011

Mijn tuinhart begon bij de eerste dooi al harder tekloppen. En na deze twee zonnige dagen sloeg hij natuurlijk helemaal op hol. Zij kwam langs voor thee en samen besloten we een overzicht te
maken van datgene dat dit jaar in de volkstuin zou komen te staan. Vorig jaar was ze regelmatig al onkruid plukkende in mijn tuin te vinden.En dit seizoen zou ze dat weer doen. Die hulp kan ik in mijn huidige staat natuurlijk zeer goed
gebruiken. Anders zou het niet goed komen en moest ik een heel tuinseizoen mislopen.. Hoe verdrietig makend zou dat zijn!Een goede vriend wil met alle liefde mijn tuin frezen en weer een andere vriend wil graag zijn frustraties op de tuin botvieren en als een dolle scheppen.
EN in de Aldi Nieuwsbrief zag ik dat er vanaf 16 maart 100% organische koemestkorrels verkrijgbaar zijn, net als tuinkruiden en te kweken uien, knoflook etc. Dus dat gaat helemaal
goed komen..
Helemaal met een duidelijk plan de campagne...Op dit alles kon ik mij op gaan richten dankzij het schema hier links. Ik pakte mijn moestuin boeken erbij en zocht naar een duidelijke opzet van wisselteelt. Vorig jaar had ik dat nog niet toegepast. Maar wel rekening
gehouden met wat wel en niet naast elkaar
mocht.Ondertussen maakte zij en lijst van de
zaden die er al waren. Met daarbij genoteerd wat, wanneer en hoe gezaaid moest worden/uitgeplant.
Nu wordt de insteek vier stroken, dus een wisselteelt van om de vier jaar. Met voornamelijk groentes die eigenlijk altijd wel lukken (klopt nu nerveus af, waar is blanco hout als je het nodig hebt...) en strook vier voor bloemen en dergelijke. Zaken als sla worden op het moment zelf ertussen gezet gezien de korte teeltduur.
Zij heeft de steekwoorden bij de titel eraan toegevoegd.
Vond ik wel vleiend natuurlijk, dat de tuin zo beleefd wordt
.
Het gros aan zaden heb ik nog over van vorig jaar. En een aantal dingen ga ik nog kopen zoals aardappelen, pootuitjes, knoflook en kruiden.
Dat zal gaandeweg plaats vinden. Ook is er een lijst met wat wanneer gezaaid moet worden. Vooralsnog zijn we bij :-)























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!