donderdag 10 maart 2011

Bloembollen


En terwijl zij het huis terroriseert; trap op, trap af rent, op en van de kast springen, spullen van tafel gooit, zit ik al lekker boven op mijn bedje. Ze doet maar
Net als Spike, die nu onderdanig op zijn mat ligt, omdat ik de mandarijnenschillen bij thuiskomst over de grond verspreid, even voor zijn neus hield. Die doet ook maar.
Ik denk dat ze geïnspireerd waren geraakt door hun bazinnetje, ikzelf dus. Want ik deed ook maar, in de winkel. Er waren namelijk bloembollen in de aanbieding. En allerlei zaden. Ik had ze al lang in de smiezen bij het zien van de nieuwsbrief. Dus die dag fietste ik heel rustig naar het winkeltje om even te gluren om welke zaden en bollen het hier ging.
Aangezien we dit jaar te maken hebben met een flink stuk bloementuin naast al het groente-geweld. Moest er natuurlijk wel even wat ingeslagen worden.
Ik moet zeggen, mission accomplished want zie hier. Bollen Gladiolen, Freesia's en Dahlia's. Goudsbloem zaad, veldsla-zaad(toch nog groente erbij ) en nog wat bloemen waar ik de naam van vergeten ben. Kleurig waren ze wel en van alles wat. En daar ging het me om. Ik houd van een fleurige tuin.
Nu is het wachten nog op struiken; bessenstruiken, struiken met bloemen, stekjes van het een of het ander. Om wat meer diepte te creeeren. Maar daar moet ik nog even geduld voor hebben. Hartstikke mooi, zo kan ik in fases de boel inslaan. En goed overdacht enzo...

1 opmerking:

Iets te roepen? Deel het!