zondag 19 december 2010

Zaterdag

Heerlijk, de verse sneeuw knisperde onder mijn schoenen. Dat ik dit nog zou zeggen.. Spike ging al sneeuw-etend verder. Dan heb je wel een boel aanbod . Uiteraard moest hij even op de foto hierna.
Leuk bij-effect van de sneeuw..En ik...ik heb mijn ritme aangepast, die fiets blijft even thuis staan en als ik aangeef dat ik even richting de winkelstraat ga, dan ben ik over een uurtje terug.
Ook scheelt het dat ik de meeste dingen om de deur heb. Werk, vrienden. Fijn gecentreerd allemaal. En mijn leven is niet volgebouwd met dingen als werk. Scheelt ook.
En zo wandelde ik in de frisse lucht naar de biologische winkel voor wat groente en fruit. Eenmaal daar alles ingezameld, sloot ik in de rij aan. Voor mij stond een bijzondere verschijning. Een inmiddels vrouw, met een reusachtige bontjas ( De bontjas van die nare mevrouw van de 101 Dalmatiers was er echt niets bij. Ik denk dan ook dat er minimaal 20 nertsen in verwerkt zaten). Kijkend naar de jas werd ik al redelijk onpasselijk. Maar dat maakt niet uit, moet die mevrouw natuurlijk zelf weten. Ik zou het niet kunnen.. Maar meer gefascineerd was ik door de combinatie van een biologische winkel en deze enorme jas. Ergens was het wel heel vreemd. Alsof je een zakenvrouw in mantelpak achterop een vuilniswagen neerzet. Heel bijzonder.
Grinnikend liep ik weer naar huis. Mijn portie beweging had ik al ruimschoots binnen.
Thuis begon ik met koken en even later stapte een vriendin binnen. Die avond zouden we naar Emily Jane White. Ze zou optreden in Sociaal Cultureel Centrum Zwolle tijdens de Legendary Minstrel Session. Wij hadden geen idee wat ons te wachten stond. We gingen gewoon.
Het was een super avond. Echter, de zangeres begon na een aantal liedjes voor ons wel wat te vervelen door het gebrek aan variƫteit. En ook werd er op geen enkele manier contact gemaakt met de zaal. Misschien komt het door de setting omdat ze normaliter met band optreed en nu alleen met een celliste. Maar een mooie stem hoor. Het meest genoten heb van de band uit het voorprogramma Mirna's Fling Hun optreden was erg veelzijdig. Veel verschillende nummers en mooie maar simpele ondersteuning door de bassist en drummer. Ook kwam er een hoorn voorbij en een soort ukulele. De muziek op de site haalt het niet bij de nummers die ik live gehoord heb, deze waren een genot voor het oor. Op het regelmatig abrupt afbreken van de laatste toon na. Na een kop chocolademelk en een tijdje kletsen wandelde ik in mijn gelukkige modus terug.
Leuk detail was overigens om te merken dat de baby reageerde met bewegingen toen de muziek startte. Er werd in mijn buik druk geborreld en gestommeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!