zondag 18 juli 2010

Jaja

Jaja.....

Ik begon deze dag rommelig en zo sluit ik hem, volledig in stijl ook weer af, rommelig. Juist...
Niet het huis hoor, voor mijn doen vreselijk opgeruimd zelfs... Maar de wekker ging af en... ik bleef liggen. Waarop ik wakker schrok en besefte dat ik over vijf minuten in het park zou zijn....
Daar kwam ik dus 15 minuten te laat aan waar men al druk bezig was met : Tai Chi! Jaja! Lot gaat wekelijks met allemaal kleine chinese dames Tai Chi-en! Dat moet er wel grappig uit zien.Ik zie het al voor me in de Suske en Wiske, Tante Sidonia en het mysterie van de Chinese Dansers. ( Ik ben namelijk nogal een Sidonia, d.w.z. lang ..) Ik verheug me er op. Elke zondagochtend in de buitenlucht, zelfs in de winter! En gewoon een initiatief van een groep mensen. Niks geen sportclub of vereniging. Gewoon afspreken op een plek en bezig gaan. Ik vind het ge-wel-dig.

Maar dat opgeruimde.... Dat opgeruimde zat hem in de volgende oefening.

Je zet koffie, pakt een kopje, maakt opgeklopte melk, schenk het in je kopje, giet de koffie erbij pakt het kannetje met suiker ( ja bij mij zit de suiker in een kan), een lepel, uhm..onderweg nog even een magazine meeslepen waar ik in aan het knippen was, want wat zagen die vega recepten in de Allerhande er lekker uit.
Zitten, leegslurpen,op de tafel zetten en.........weglopen....

HALT!

>> pardon?

>> o ja, ik zou echt opruimen. Juist.... Uhmm, ok, daar gaan we... Kopje naar het aanrecht, kannetje in het kastje, lepel aflikken en in het kopje, niet ernaast, melkkloppert schoonspoelen.. afdrogen...gaap...

>>uhhh, nog meer? Oh ja! Magazine op de....ja, die stapel. Ja die stapels jongens, die blijven er echt een beetje hoor..aard van het beestje?

-Einde-

Als je dit een beetje consequent doorvoert bij de meeste dingen die je doet, besef je pas hoeveel je laat slingeren normaal gesproken. Ik tenminste. En het kost echt aandacht om het gelijk op te ruimen. *zucht*, daar gaan we weer. Maar....uiteindelijk moet het zich lonen....toch?? Niets geen nieuw wiel uitgevonden, eerder een oude wijsheid weer van stal gehaald.

Ik noem het: bezigheidstherapie. ( Niet dat het nodig is want ik zou verder kunnen gaan met tienduizendachthonderdachtentachtigkommadrieentwintig dingen). Maar soms...soms heb je dat...

1 opmerking:

  1. Heerlijk! Ik ben weer bij met Lotte! Tai Chi! Super voor jou als 'slungeltje" (lees lang) tussen die dametjes! hahaha! Bedankt voor het delen!

    Liefs Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!