zondag 27 juni 2010

Op de camping!

Gisteren was het eindelijk zover, vakantie! Na een ochtend en middag rennen om de laatste dingetjes te regelen, het witte racemonster gevuld met picknickkoffertje met borden, tassen met kleding, gasfles, hondenvoer, ehbo-koffer trui ( waarom dacht ik die ook al weer nodig te hebben), boek, klapstoeltjes, bestek, dekbed, puzzelboek en nog meer. Niet te vergeten, de vouwwagen... reden we weg. Wat een pracht weer. Spike zat met zijn neus in de windstromen die voorbij kwamen zeilen vanuit de open raampjes.
Ik keek om me heen. We hadden een camping geboekt op nog anderhalf uurtje rijden in een voor mij bekende regio. Maar wat bleef ik me verbazen over de schoonheid van dit landschap. En het voelde alsof ik al in het buitenland was... Eenmaal op de camping reden wij een pracht van een campingplaats tegemoet. Met struiken die voor genoeg schaduw zouden zorgen. En dit maal zonder plaag zweefkevers die je ook nog beten. Nee, helemaal perfect.
Met ruim een uur stond de vouwwagen en kon de boel ingeruimd. Om vervolgens in onze bermkeuken in de voortent (!!!), pannekoeken te bakken. Ja, wij gaan een verantwoord etende twee weken tegemoet ( ik vrees ervoor). Heerlijk, wat een gevoel, wat was dat lang geleden dat ik echt lang op een camping heb gestaan. De kinderen op de camping, je zag het plezier van ze afstralen. Later naar bed dan normaal omdat ze nog even samen met hun nieuwe speelvriendjes over het terrein mochten banjeren. Afwassen in de gezamenlijke ruimte. Iedereen groet elkaar, het geluid van de vogels. Alle klanken die dof worden op het moment dat je in de tent zit. Oploskoffie die alleen lekker smaakt als je op de camping zit.Fantastisch. En we hebben nog maar een dag gehad. Deze vouwwagen is qua indeling en staat de beste tent ooit.. De echte vuurdoop hebben we nog niet gehad ( regen), maar dat zullen we vanzelf een keer meemaken.. Ze zeggen dat de katoenen tenten regen goed moet tegenhouden.
Vooralsnog is het kurkdroog en doet het grasveld hier aan als een kale steppe. Maakt niet uit, ik geniet wel. Ik ga eens op zoek naar de zonnebrandcreme

2 opmerkingen:

  1. ooooooooooh lot wat schrijf je dit weer leuk!! Héél veel plezier op de camping! Jullie treffen het met het prachtige weer!!! Waar zijn jullie ergens?
    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. uhhh, als je het natte tentdoek maar niet aanraakt, dan krijg je geen lekkage!!! Veel plezier!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!