zaterdag 15 mei 2010

Shop till you drop

Vandaag ging ik voor het eerst sinds tij-den richting de stad om ein-de-lijk weer eens te zoeken naar mooie kleertjes. Soms moet dat gewoon even. Nu niet in mijn eigen stadje, neen, richting het wonderschone Emmen. Je zou het niet zeggen maar Emmen is een topstad om te winkelen. Massa's winkels. Veel overdekt, alles bij elkaar. Heerlijk!
Met ons witte brullende racemonster toog ik af naar halverwege alwaar ik bij dinnetje Tee en baby Tee zou instappen. Een beetje zenuwachtig voor de weg ernaar toe dat wel.. Sinds ik vorig jaar onze vorige auto omgedraaid in de vangrails wist te krijgen door een tik van een vrachtwagen, ging het autorijden me al helemaal niet goed af. Nu was ik al niet een doorgewinterde autorijden maar daarna zat de schrik er behoorlijk in. En dan duurt het lang voordat je die angst kwijt raakt.. Nu hielp het mij enorm om te wisselen van auto. Niet meer de herinnering aan door de grijze wangrailstrepen. En ons witte racemonster is een automaatje. Variomatic. Heerlijk, voor
nu.

En zo gebeurde het ook dat ik al meeneuriend mij in de auto bevond om deze toppers te treffen.
Tee is fijn oom mee te winkelen, we snuffelen de rekken door, bespreken van te voren even snel wat we zoeken. En regelmatig komt ze aanzetten met een bjoetie van een kledingstuk. En al kletsend bewegen we ons door het winkelgebied. Ik kan ervan op aan dat ze het zegt als ik iets aan heb wat er niet uit ziet. En we genieten allebei enorm van een kopje koffie of een broodje... Fijne bourgondiƫrs die we zijn ;)
Baby Tee was de ontspannenheid zelve. En keek met grote ogen vanuit zijn wandelwagen in het rond. Afgewisseld met een klein slaapje, een flesje of even knuffelen..
In de middag sprak ik tegen Tee mijn grote wens uit om een Skinnyjeans in mijn bezit te krijgen. Maar die zijn er niet in lengtemaat 36. Hoe graag ik mijn beentjes ook ermee wil versieren en benadrukken, versierd door mijn favoriete sneakers.. het was niet een optie in Nederland. Want nee, die waren er niet... Tee liet zich echter door deze informatie niet uit het veld slaan en sleepte me mee naar een aantal winkels. Bij de tweede wist een mevrouw ons te vertellen dat ze idd geen maat 36 had. Maarrrr, ze had een maatje 34 die heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang uitviel. En zo gebeurde het dat Lotje met een grote glimlach en glunderende ogen, zo trots als een pauwtje weg met een Skinny!!! Kewl! Ik kon mijn geluk niet op...
En zo eindig ik de dag met de beentjes omhoog en een lekker roseetje. Een fijne afsluiting voor een fijne dag. Heerlijk!

1 opmerking:

  1. Super leuk geschreven lot!!! Was inderdaad een erg gezellig dagje!! Sem was bekaf 's avonds haha hij sliep sliep sliep, dronk een flesje en sliep weer door. Vanmorgen melde hij zich om half 8!! haha ja winkelen is vermoeiend! XX

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!