zondag 16 mei 2010

Platenspeler


Na enige tijd afwezig geweest te zijn, was hij er weer, mijn platenspeler!
De indeling van de woonkamer gaf er weer ruimte voor. Ik was als een kind zo blij. Want wat is het fijn om door je lp's te neuzen, kijken met welke muziek, zorgvuldig uitgezocht, je de ruimte gaat vullen. Bij uitstek geschikt voor de avonden.
Maar, ik was er nog niet, want ik had voor deze platenspeler een versterker nodig, in tegenstelling tot mijn vorige. Wat ook de reden was waarom ik mijn versterkertje toentertijd verkocht. Met pijn in het hart. Een mooie oude Technics . Dom, dom, dom bleek achteraf ook. Barstten we eerst van de versterkers. Nu ik er een nodig had, had ik er geen meer in voorraad..
Dus speurde ik het web weer af naar een geschikte kandidaat. Ik moest en zou weer een Technics versterkertje op de kop tikken. Ook ik ken al sentiment.
En na een paar weken azen, wist ik mijn slag te slaan. Eindelijk, de lp's konden van zolder getrokken worden. Zorgvuldig op alfabet gezet pronken ze nu in mijn kastje. Wat fijn. En terwijl Vera Lynn door de boxen schalt, -bedankt opa!- kan ik weer een punt van mijn lijstje doorkrassen aangaande"dingen waar ik blij van word".

2 opmerkingen:

  1. Wat goed zeg, ben ik blij dat ik ook al mijn lp's nog heb en niet verkocht, zoals ik ooit wel eens van plan ben geweest.
    Ja, ik denk dat het allemaal weer terug komt, alles?? ja, alles!
    Euhmm... trouwens... hard is met een T.
    Tenminste... als je die hart bedoeld, zoniet, dan moet ie wel met een D,
    groetjes
    Anakien

    PS ben ook een volger geworden van je blog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Anakien! Leuk dat je nu ook volger bent! Nee, niet doen hoor, LP's weg gooien. Daar krijg je spijt van... Alles wordt uiteindelijk retro en weer hip. Nu weet je hoe vreselijk hip ik ben ( valt achterover van het lachen van haar stoel).

    Ps: de grammatica is aangepast :) Ernstige fout zag ik al ( tumtiedumtiedum).

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!