zondag 31 januari 2010

Kringloop

Pee en ik neuzen graag even in kringloopwinkels. Hiermee houden we een traditie binnen mijn familie in stand.
Gisteren gingen er weer twee dozen, een tafeltje en een kastje richting de kringloop. Verkopen op marktplaats had ik even geen zin in. Dus hup, wegbrengen die handel. Dan kan een ander er wellicht wat mee voor een schappelijk prijsje. Onze kringloop is een stichting, dus daarmee helpen we hun ook weer. Ik vind het een goede zaak. Hoewel de prijzen van alles wat er zoal in de winkel aangeboden wordt, soms wel wat aan de hoge kant zijn. Maar dit verschilt sterk.
Hoewel we het nodige hadden weggebracht, konden we het niet laten om toch nog even rond te loeren. En zo waren we ruim een half uur onder de pannen.
Pee paste een paar kekke jasjes, helaas voor mannen met een buik van 6 maand en schouders voor twee. Maar we hadden er niet minder lol om. Ik stuitte op een mooie blousejurk, zo goed als nieuw met een geestig printje. Hij zat als gegoten en zo ging deze over in de orde van Lot. Pee hield ik een lollige blousje voor. Thuis pieste hij precas! Een gouden stropdasje d'r bie uit de grote bak met dassen. Een kewl rond ouderwets lijstje uit een kratje gevist voor de verzameling foto's met bijzondere oude, met grote voorkeur voor overdreven, oude en of foute, lijstjes aan de muur in de gang. En drie kinderboekjes die we vroeger ook in de kast hadden. Ik verzamel ze nu voor mijzelf en toekomstig nageslacht, lieve nichtjes en neefjes, kindjes van lieve vrienden en vriendinnen. En voor mijzelf, tevens groot kind op d'r tijd...
We luv de kringloop. Kleine dingetjes kopen, voor een klein prijsje. En al neuzend stuit je op de grootste schatten. Wij reden blij naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!