vrijdag 1 januari 2010

Afscheid en een nieuw begin

Mijn laatste dag van 2009 stond letterlijk in het teken van afronding. 31 december was namelijk mijn laatste werkdagje op mijn werk. Vanaf vandaag heb ik een nieuwe werkgever.

Maar die overstap zou niet geschieden zonder een afscheid van de kindjes en ging niet zonder een traantje weg te pinken. Je zorgt voor ze met alle liefde, ziet ze opgroeien, je bouwt een band op met zowel de ouders als de kinderen.

Een kindje, een jongetje van drie, kwam op latere leeftijd bij ons op de groep. Een heel rustig ventje, een kijker en wijsneus. Een stille dondersteen en wij konden het vanaf dag een goed met elkaar vinden. Ook met zijn ouders overigens.




Op mijn laatste dagje kwam hij met een cadeautje in zijn hand, de groep binnen. Hij had het zelf voor mij uitgezocht en zijn ogen glunderden. Papa voegde er nog even subtiel aan toe, dat ik het niet te persoonlijk moest nemen.. Hij vond het mooi..


Als het moment daar voor was, zou hij het geven. En dat was zodra papa de deur uit was.

Op het pakje stond een tekst en met een gezonde portie nieuwsgierigheid opende ik het pakje. Eenmaal het cadeau bestudeerd begreep ik wat vader bedoelde. Ik heb er die hele dag nog om gelachen..... Gezien de mooie look van deze flacon snap ik wel waarom hij deze uitgekozen heeft . Het moet gezegd: mijn benen voelden zich na een scheerbeurt hiermee vanochtend... teder...gelukkig.....








4 opmerkingen:

Iets te roepen? Deel het!