woensdag 16 september 2009

Samen

Spike en ik, wij kunnen het heel gezellig hebben op een vrije dag.. Hij is een goed gezelschap om mee op pad te gaan. Ik wil niet zo ver gaan als die mevrouw van Man bijt Hond van gisteren. Ik ken niet de behoefte om met mijn hond cultuur te gaan snuiven. In haar geval een klassiek concert bijwonen. Ieder zijn ding maar volgensmij stelt Spike dat niet op prijs en verwacht een joel-concert van zijn kant. Hij is meer te porren voor de natuur en beweging. Vooral beweging..

Vanochtend startte ik mijn dag met een goede daad, hardlopen ( alweer? Hoor ik u denken? Ja, alweer. Ik blijf het proberen om gestructureerd te gaan hardlopen).. Een paar weken geleden heb ik me ingeschreven voor de plaatselijke hardloopclinic. Vorig jaar sneuvelde deze poging, vanwege het feit dat mijn voeten het niet grappig vonden. EN oefenen voor de Nijmeegse Vierdaagse EN hardlopen. Dit had ik toen kunnen voorspellen bij het inschrijven, deed ik niet..
Afgelopen zaterdag was mijn eerste les. En deze week moet ik 1 รก 2 keer zelfstandig trainen. Ik moest eraan geloven vandaag, Spike zag mijn oogverblindende witte hardloopschoenen in het vizier en wist dat het feest was. We wandelden naar het park. Spike ging op zoek naar fijne geurtjes en ik begon met mijn rek-en-strek-oefeningen. Af en toe keek hij me even met een opgeheven wenkbrauw aan, vrouwtje, weet je het zeker? Of was het een: "hier hoor ik niet bij-wenkbrauw".. Ik startte met rondjes lopen en Spike rende erachter aan, omheen...vooruit... Hij vond het wel gezellig, samen rennen. Af en toe moest ik hem even strategisch aanlijnen om te voorkomen dat hij er vandoor zou gaan met het onderwerp van de softballende scholieren. Juist, een bal.. Maar verder ging het goed. En met mijn ademhaling ook. Als Spike zou kunnen praten, had ik prima met hem over het prachtige zwemweer kunnen praten. Voor hem is het altijd zwemweer. Vrieskou of 40 graden, hij draait er zijn hand niet voor om. Maar helaas, dat heb ik hem nog niet horen doen..
Ik doorstond de training met glans en kwam opgeladen thuis, klaar voor de rest van de dag met voorbereidende activiteiten voor het filmproject.. Heerlijk..Wat jij Spike...Spike? >> "JaaahaaaZzzzz"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!