vrijdag 3 april 2009

Alle pokken nog aan toe!

Ze moeten daarboven gedacht hebben: "Die Lot is zo goed bezig met haar zorg voor de kinderen, laten wij haar een stukje extra inlevingsvermogen bieden". Niets op tegen hoor, een beetje extra kunnen inleven. Maar dat ik dat nu moest ontwikkelen door het krijgen van die lelijke waterpokken...

Het begon eergisteren. Ik vertelde tijdens de pauze op mijn werk over de plekjes en dat het zo jeukte. Mijn drie collega's bogen zich als ware artsen over mijn armen heen. Om vervolgens uit te roepen: "Lot, volgens mij heb jij de waterpokken! ". Een half uur na dit gesprek druppelden de eerste collega's die van het nieuws hoorden, na de bewuste pauze, de groep binnen En zo showde ik het daarop volgende uur verschillende keren mijn bespikkelde armpjes..en inmiddels ook benen.
De volgende dag was ik vrij. En de ervaringsdeskundigen bleken gelijk te hebben gehad, hoe uniek het ook mag zijn bij volwassenen. Want ook de dokter kon niet anders constateren dan dat dit toch echt de pokjes waren..

Een ware test voor iemand wiens stiekeme hobby toch wel pulken en uitknijpen is. Een vrouwending, ik zeg het je. En ook genetisch bepaald... Maar er zijn grenzen, Peet is dan ook de enige buiten mijzelf om, die het soms moet ontgelden... Maar ik houd me in. Dit moet zo snel mogelijk weer over zijn. En ondertussen houd ik de Calendulan gereed en smeer ik rustig verder. Want littekens en wondjes, dat willen we niet.

Het moet gezegd, mijn inlevingsvermogen is met de pok, meer gegroeid...

3 opmerkingen:

  1. Koelen, werkt tegen de jeuk (met zo'n koelelement in 'n washandje kun je 'n eind komen). En talkpoeder met menthol, ook lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. POKverdikkeme nog eens aan toe.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjee, Lot, zijn het die kids van jullie niet die de pokken krijgen dan ben jij eht wel! En dan steek je zeker ooklekker die kids aan daar op 't Ukkie? Niet doen hoor, niet krabben, of knijpen! WErkt niet, wordt alleen maar erger.

    Pokjandozie, pok het rustig aan!

    pokkerige groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!